1-TANIMLAR

CTK GLOBAL SAĞLIK TURİZMİ ve DAN.HİZ.LTD.ŞTİ.: İş bu metinde kısaca, “Şirket” olarak anılacaktır.

Danışan: Sağlık hizmeti turizmi amacıyla şirkete başvuran kişidir.

Sağlık Hizmeti Sağlayıcı: Doktor ve ya Sağlık Kuruluşudur.

Sağlık Hizmeti Paketi: Otel, Transfer, Tercüman, Sigorta vb. ( Paket içeriğine göre; alınan hizmet sözleşmesi değişiklik arz edebilir.)

Tedavi: Danışan’ın tercih ve talebi sonucu karar verdiği, tıbbi tedavi ve ameliyatların tamamı.

2-GENEL HÜKÜMLER:

Şirket, Danışan’ın seçtiği Sağlık Hizmeti Sağlayıcısı tarafından yapılacak tedavileri almasına aracılık etmek, işlemleri Danışan için kolaylaştırmak ve sağlık hizmetini alacağı süreçte; konaklama, transfer ve çeviri gibi (bu ihtiyaçların bir kısmını ya da tamamını kapsayan fakat bu hizmetlerle sınırlı olmayan) tüm ihtiyaçları organize etmek ve gidermekle yükümlüdür.
Danışanların aldığı tıbbi tedavi ve ameliyatların sorumluluğu, tamamen Danışan ile Danışan’ın seçmiş olduğu ve hizmet aldığı Sağlık Hizmeti Sağlayıcı’sına aittir. Şirket’in, tedavi ve ameliyat süreçleri ile ilgili bir yetki ve sorumluluğu yoktur. Verilen hizmetin niteliği bir aracılık hizmeti olup; sunulan Sağlık Hizmeti Paketleri ile medikal seyahatin daha kolay yürütülmesini sağlamaya yöneliktir.
Şirket, Danışan’ın tercih ettiği sağlık hizmeti tesisini veya onlar tarafından sunulan hizmeti işletmez veya kontrol etmez. Şirket, Danışan’ın tercih ettiği Sağlık Hizmeti Sağlayıcısı’nın garantörü değildir. Sağlık Hizmeti Sağlayıcı’sının neden olduğu herhangi bir yanlış uygulama veya komplikasyon ile ilgili sorumluluk hükümleri, hizmet alınan Sağlık Hizmeti Sağlayıcı ile Danışan arasında sözleşmeye dayalı bir ilişki oluşturur. Şirket’i bağlayan onu sorumlu kılan hiçbir yanı yoktur.
Danışan, sağlık hizmet paketi için şirkete ilettiği kişisel sağlık bilgilerinin, doğru ve güncel olmasından kendisi sorumludur. Şirket’in Danışan’ın Şirket’e gönderdiği verilerin doğruluğunu araştırma yükümlülüğü yoktur. Şirket’in Danışan’dan alarak ilgili sağlık hizmeti sağlayıcısına iletilen resim, video ve ilgili test sonuçları ile Danışan’ın seçtiği sağlık hizmet paketi arasında bir çelişkinin olup olmayacağı konusunda, öncelikle sağlık hizmeti sağlayıcısı tarafından fiziken muayene edilecektir. Muayene sonucunda, alınacak sonuçların farklı tedavileri gerektirmesi halinde Şirket, Danışan’a sunulacak hizmet ve hizmet paketlerinde değişiklikler yapılabilir. Yapılacak tıbbi tespit ve tanılar aşamasında Şirket’in hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır.
Tedavi paketleri, danışanın verdiği bilgilere dayanarak, hastanede kalışının değerlendirilen gece sayısını içerir ve bu sayı Teklifte ve / veya Seyahat Programında belirtilir. Tedavi paketinde belirtilenden fazla konaklama gerektiği durumlarda, ilave geceler mevcut fiyatları üzerinden danışandan tahsil edilecektir.
Sağlık Hizmeti Sağlayıcı tarafından, fiziki muayene sonucunda veya tetkik sonuçları nedeniyle, tedavi planında revize yapılması gerektiği durumlarda; Danışan, tedaviye devam etmemeyi seçebilir. Bu durumlarda, toplam sağlık hizmet paketi bedelinden o ana kadar yapılan masraflar testler ve konsültasyonlarla ilgili maliyetler düşüldükten sonra, Danışan’a geri ödeme yapılır. Şirket, hizmet alımını kolaylaştırmak için, sağladığı konaklama, seyahat ve transfer masraflarını iade etmekle yükümlü değildir.
Danışan, Şirket aracılığı ile alacağı her türlü hizmetten (tesis, acente, ulaşım aracı yetkilileri ile sigorta şirketinden satın alınan hizmet v.s.) dolayı, hizmet aldığı kuruluşların kurallarına uyacağını, üçüncü kişilerin can, mal güvenliği ve huzuruna saygı duyacağını, beyan ve kabul eder. Aksi takdirde; Danışan, hizmeti sunan/sunacak olan kuruluşun haklı nedenle hizmeti vermekten kaçınabileceğini ve hizmeti iade hakkının bulunmadığını kabul eder.
Şirket, Danışan’ın tercih ettiği sağlık hizmet paketinin gerekli bilgilerini planlanan seyahatten önce, Danışan’a bildirecektir. Şirket’in Danışan’a bildirmekle yükümlü olduğu gerekli bilgiler aşağıdaki gibidir:
Tedavi sağlayıcının isim ve iletişim bilgileri.
Konaklama hizmetine dahil olan bilgiler (otel ve hizmete dahil olan diğer bilgiler.)
Seyahat esnasında danışanın çeviri ile ilgili ihtiyaçlarını gidermesine yardımcı olacak host veya tercüman iletişim bilgileri.
Danışanın seçtiği tedavinin uygulanacağı şehrin havaalanına iniş yapıldığında, Danışan’ı karşılayacak olan şoför ve karşılamacı bilgileri.
Yapılacak tedavinin gerektirdiği her türlü işlemin tarih ve saat bilgileri.
Tedavi paketinin maliyeti.
Kayıt anında, toplam paket hizmet bedelinin en az %10’u peşinat olarak ödenir. Bakiyenin kalanının ise seyahatin başlamasından, en geç tedavinin başlamasından bir gün önce ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içinde belirtilen ödemelerin yapılmaması halinde, tedaviye başlanmayacak, kayıt anında, Danışan tarafından ödenen toplam hizmet bedelinin %10’una tekabül eden ödeme, cayma tazminatı olarak, Şirket’e ödenmiş sayılacak ve Danışan bu ödeme ile ilgili hiçbir hak talep etmeyecektir.
Şirket, oteller gibi üçüncü şahıs hizmetlerinden sorumlu değildir, bu hizmetlerin düzenlenmesinden sorumludur.
Sağlık Hizmeti Sağlayıcı, Danışan’a tedavi sonrası talimatlar ve tavsiyeler verecektir. Bu talimatlara uyulmaması ve bakım eksikliğinden kaynaklanan yansımaların ortaya çıkması durumunda, sağlık hizmeti sağlayıcısı sorumlu tutulmamaktadır. Bu gibi durumlarda hiçbir hizmet sağlayıcı tarafından alınan hizmet bedelinin iadesi yapılmamaktadır. Bu nedenle danışanların seyahat öncesi sigorta yaptırmaları önerilmektedir.
Şirketin sunmuş olduğu Sağlık Hizmet Paketleri, sigorta hizmeti içermemektedir. Paket kapsamına sigorta eklenmesi, Danışan’ın talebine bağlıdır.

Seyahat için gerekli olan belgeleri hazırlamak ve vize gibi seyahat işlemleri yapmak, Danışan’ın sorumluluğundadır. Satın alınan hizmete, vize işlemleri ve hizmeti dâhil değildir. Danışan, vize işlemlerinin gerçekleşmemesini ileri sürerek sözleşmeyi feshedemez. Bu tür durumlarda, sorumluluk Danışan’a aittir.
Şirket, verilen hizmetin kalitesinin arttırılması ve doğabilecek ihtiyaçlar açısından, Danışan’dan geri dönüş alır. Alınacak geri dönüşler, Danışan’ın tedavileri aşamasında, şirketin sorumlu olduğu, paket içeriğine dahil edilen konaklama ve seyahat organizasyonu vb ile ilgili olacaktır. Danışan ile Tıbbi Hizmet Sağlayıcı (doktor, tıbbi personel, hastane) ve/ veya konaklama hizmetleri arasında yaşanabilecek problemlerden, Şirket sorumlu değildir. Şirket’in, Danışanlara sunduğu paket kapsamındaki hizmetler dışında ve/ve ya hizmetinin niteliği ve kalitesi ile ilgili yanlış veya yanıltıcı yorumların tespiti halinde; Şirket, her türlü hukuki hakkını kullanarak, doğabilecek zararını tazmin hakkını saklı tutar.
Pandemi kapsamında yürürlüğe girebilecek seyahat kısıtlamaları, seyahatin planlandığı bir yıl boyunca devam etmesi durumunda; yapılmış olan depozito ödemesi, bir yıl içinde iade edilecektir.
(Depozito iadesi, aşı şartı kısıtlaması ve/ve ya pandemi ile ilgili alınacak izolasyon dahil, seyahat kısıtlaması hariç, hiçbir önlemi kapsamamaktadır.)

3- İPTAL, CAYMA ve İADE

Şirketin web sitesi üzerinden elektronik ortamda depozito verdiğiniz takdirde, danışan sunulan hüküm ve koşulları içeren ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılır.
Danışanlar, satın aldıkları sağlık hizmet paketi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.
Danışan, satın aldığı hizmet bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, şirketin hizmet yükümlülüğü sona erer.
Şirket, gerekli tüm özeni göstermiş olmasına rağmen, planlanan seyahatin başlamasına veya devamına engel teşkil eden; olumsuz hava koşulları, yol engeli, grev, terör, sis, savaş ihtimali, öngörülemez teknik hususlar ile bu ve benzeri tüm mücbir sebeplerden dolayı seyahati iptal edebilir veya erteleyebilir. Bu durumda, Danışan’ın herhangi bir tazminat hakkı yoktur.
Danışan, seyahatine otuz gün kalaya kadar iptal talep ettiğinde; paket bedelinin tamamından, o aşamaya kadar yapılması zorunlu ve idari giderler düşüldükten sonra, kendisine iade edilir. Danışan’ın, planlanan seyahate otuz günden kısa bir süre kala sözleşmeyi iptal etmesi halinde, paket bedelinin %50’sini, Şirket’e ödemeyi kabul ve taahhüt etmiş olur.
Danışan’ın seyahat planının erken yapılarak, biletin otuz gün kala önceden alındığı hallerde yapılacak bir iptalde; Şirket depozito olarak aldığı %10’luk bedeli iade edilmeyecektir.
Paket Programının yapıldığı durumlarda; Danışan tarafından yapılan tarih değişiklikleri, iptal hükmündedir. Alınması planlanan paketin iptali durumunda, iptal aşamasına kadar yapılan giderler ve idari masraflar Danışanın sorumluluğundadır. Danışan, bu giderleri ödemeyi kabul etmektedir.
Şirketin belirli dönemlerle oluşturacağı Promosyonlu/İndirimli Sağlık Hizmeti Paketlerinde, Danışan satın almış olduğu pakete ait iptal-değişiklik hakkına sahip değildir. Kampanya dönemlerinde bu paketler için yapılacak depozito ödemeleri iade edilmeyecektir.
Şirket, gerekli gördüğü durumlarda, Danışan’a bildirmek kaydıyla, Danışan’a sunulan paketi hizmetin başlamasından evvel, kısmen veya tamamen iptal edebilir. Hizmet sırasında hizmet kapsamındaki otel isimlerini (benzer nitelikte olmak kaydı ile), ulaşım araçları ile bunların hareket yerlerini değiştirebilir. Danışan, bu değişiklik ve iptalleri haklı nedenlerle, kabul etmediği takdirde; rezervasyonunu iptal edip tüketilmeyen hizmet bedellerini iade alma hakkına sahiptir.


CTK Global Sağlık Turizm Seyahat Acentası – TÜRSAB Belge No:14691
Kozyatağı Mah. Şanlıer Sok. Gül Apt. No:21/A Kadıköy-İstanbul

Telefon:+90 850 308 95 89

info@ctkglobal.com.tr